Název:
Aktivizační metody a formy ve výuce přírodovědných předmětů
Překlad názvu:
Activating methods and forms in teaching of natural science
Autoři:
Kolková, Jiřina ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Škoda, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná disertační práce se zabývá aktivizačními metodami a formami ve výuce přírodovědných předmětů a je řešena s ohledem na aprobaci autorky, kterou je chemie a biologie. Je řešena v souladu s požadavky školních kurikulárních dokumentů, obzvláště požadavkem na změnu stylu výuky ve školách. Je vypracovaná v logické návaznosti na předchozí práce autorky - projektovou výuku řešenou v diplomové práci a kooperativní činnosti řešené v práci rigorózní, přičemž výzkumná část zahrnuje dotazníkové šetření a videostudii analyzující aktivizační metody a formy sledované skupiny zejména středoškolských učitelů.The theme and scope of submitted thesis is "Activating methods and forms in teaching of natural sciences" then followed with regard to the author's certification in chemistry and biology. The thesis is solved in conformity with requirements of the Framework Educational Programme, especially the change of the teaching style in schools. The thesis is written down with respect of a natural continuation of previous work of the author - diploma thesis dealt with project teaching and rigorous thesis was focused on cooperative activities. With regard to the objectives of submitted work the design of the research project is divided into two component parts: a questionnaire survey and a video study.
Klíčová slova:
Aktivizační metody; biologie; chemie; dotazníkové šetření; klíčové kompetence; organizační formy; rámcové vzdělávací programy; videostudie; výuka na školách; výuka orientovaná na žáka; výuka přírodovědných předmětů; Activating methods; Biology; Chemistry; forms; Key competencies; Questionnaire survey; Student centred learning; Teaching in schools; Teaching science; the Framework Educational Programme; Video study