Název:
Vliv pravidelné mimoškolní pohybové aktivity na komponenty tělesné zdatnosti u předškolních dětí
Překlad názvu:
Impact of extracurricular regular physical activity on physical fitness components in preschool chilrden
Autoři:
Auda, Vojtěch ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Flemr, Libor (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Vliv pravidelné mimoškolní pohybové aktivity na komponenty tělesné zdatnosti u předškolních dětí Cíle: Zjistit zda pravidelná pohybová mimoškolní aktivita má vliv na komponenty tělesné zdatnosti. Metody: Výzkumný soubor obsahoval 26 probandů ve věku 5 a 6 let, na který působila 8 měsíční pohybová intervence, která byla zaměřena na všestranný pohybový rozvoj, formou mimoškolní pohybové aktivity. V této práci byla použita metoda kvazi- experimentu a metoda analýzy. Naměřené hodnoty byly analyzovány za využití párového T-Testu pro data s normálním rozložením a Wilcoxonova párového testu pro data s nenormálním rozložením. Při zkoumání, jsme využili motorických testů a to konkrétně: člunkový běh 10x5m, skok daleký z místa, Pavlíkův test, plameňák 30s, sed leh 30s, výdrž ve shybu, flexibilita v sedě, tělesnou hmotnost a tělesnou výšku probandů. Výsledky: Po zpracování výsledků výzkumného souboru došlo u všech těchto testů: člunkový běh 10x5m, skok daleký, Pavlíkův test, výdrž ve shybu, plameňák 30s, sedl leh 30s k signifikantnímu zlepšení. Až na výsledky testů flexibility v sedě, kde nedošlo k signifikantním změnám. Výsledky ukazují, že zvolená intervence má vliv na zvýšení tělesné zdatnosti předškolní populace. Klíčová slova: předškolní věk, motorika, pohybové schopnosti, pohybové dovednostiTitle: Influence of regular extracurricular physical activity on components of physical fitness in preschoolers children Objectives: To determine whether regular physical extracurricular activity has an effect on the components of physical fitness. Methods: The research population consisted of 26 probands aged 5 and 6 years, who were exposed to an 8-month movement intervention that focused on all-round movement development in the form of after-school physical activity. The quasi-experimental and analytical methods were used in this study. The measured values were analyzed using paired T-Test for data with normal distribution and Wilcoxon paired test for data with non-normal distribution. In the investigation, we used motor tests namely: shuttle run 10x5m, long jump from standing, Pavlik's test,, flamingo 30s, seated lying 30s, pull up test, flexibility in sitting, body weight and body height of probands. Result: After processing the results of the research set, there was a significant improvement in all of the following tests: shuttle run 10x5m, long jump, Pavlik's test, pull up test, flamingo 30s, sit-up 30s. Except for the results of the seated flexibility tests where there were no significant changes. The results show that the chosen intervention has an impact on increasing physical fitness in...
Klíčová slova:
motorika; pohybové dovednosti; pohybové schopnosti; Předškolní věk; motor skiils; Preschool age