Název:
Marketing cílený na děti v reklamách na cukrovinky
Překlad názvu:
Marketing targeted at children in sweet products TV Commercials
Autoři:
Šůnová, Veronika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá tématem marketingu cíleného na děti v televizních reklamách na cukrovinky. V teoretické části jsou nastíněny základní informace související s touto problematikou jako například historie marketingu cíleného na děti v souvislosti s vývojem médií či druhy a podoby marketingové komunikace cílené na tuto specifickou skupinu. Podstatnou část teoretické části tvoří náhled do legislativních regulací a mimoprávních samoregulačních nástrojů a organizací zabývajících se reklamami cílenými na děti. Dále je v teoretické části věnovaná kapitola dětem, jakožto specifické cílové skupině a dosavadním výzkumům týkajícím se dětí a jejich vnímání reklam, na což navazuje podkapitola o psychologickém vývoji jejich kognitivních schopností. Praktickou část tvoří kvalitativní analýza vybraných televizních reklam na cukrovinky cílené na děti. Analýza spočívá ve zkoumání přítomnosti a podoby pěti prvků stanovených na základě získaných poznatků z teoretické části. Zkoumány jsou reklamy na produkty značky Kinder, které jsou primárně určeny pro děti, a to reklamy z období od 90. let až po ty současné. Z výsledků analýzy vyplývá, že některé prvky, které využívaly reklamy dříve, jsou přítomny i v současných reklamách. A naopak, že některé starší reklamy by v současnosti neobstály kvůli nesouladu s nynějšími...This thesis focuses on the issue of marketing targeted at children in sweet products TV commercials. The theoretical part outlines basic information such as the history of marketing aimed at children in connection with the development of the media. An essential part of the theoretical part is an insight into legislative regulations and non-legal self-regulatory tools and organizations in connection with advertising aimed at children. Furthermore, the theoretical part is devoted to children, as a specific target group and previous research on children and their perception of advertising, which is followed by a subchapter on the psychological development of their cognitive abilities. The practical part is based on a qualitative analysis of selected television commercials for sweet products aimed at children. The analysis consists of examining the presence and form of five elements determined based on the knowledge gained in the literature review. The subject of an analysis is ads for Kinder brand products from the 1990s to the current ones, which are primarily intended for children. Analysis results show that some elements that used ads in the past are also present in recent ads. On the other hand, some older ads would currently fail due to non-compliance with current ethical regulations. Therefore,...
Klíčová slova:
cukrovinky; dítě jako spotřebitel; Dětský marketing; Ferrero; food marketing; Kinder; psychologický vývoj dítěte; regulace reklamy; televizní reklamy; advertising regulation; children as consumer; Children marketing; Ferrero; food marketing; Kinder; psychological development of the child; sweet products; TV commercials