Název:
Hervé Guibert : vzkříšení Autora
Překlad názvu:
Hervé Guibert: Resurrection of the Author
Autoři:
Rumpíková, Michaela ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Mengozzi, Chiara (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
fre
Abstrakt: [eng][cze] 1 Michaela Rumpíková, Résurrection de l'auteur : Hervé Guibert Abstract Hervé Guibert's writings are shocking, revolting, surprising with their explicit and expressive content. The author's desire to show, to reveal and to expose himself transforms his private universe into a space where intimacy becomes extimacy. His exhibitionist project is accomplished with the assistance of a literary genre, autofiction, the new postmodern cosmos of the "I". This thesis seeks to analyse the notion and the modalities of his "I", intimately connected to the themes of body, illness, life, death and resurrection, in his literary chronicles of AIDS, To the Friend Who Did Not Save My Life, The Compassionnate Protocol, Modesty, or Immodesty and The Man in the Red Hat. The "I" of the autodiegetic narrator appears as fragmentary and unstable. His "self" configures and unconfigures at the same time. There is a sense of alienation from his own body which has been dramatically altered by the illness. As a consequence, we witness both physical and psychological defragmentation of the subject. The body, constituent of the "I" identity, gradually transforms into an impersonal "it", an entity apart. In order to (re)construct himself, the author uses various writing processes that help him become familiar with his new "self". Finally,...1 Michaela Rumpíková, Résurrection de l'auteur : Hervé Guibert Abstrakt Tvorba Hervého Guiberta je šokující, revoltující a překvapivá, a to díky svému explicitnímu obsahu. Autorova touha se ukázat, odhalit a vystavit, proměňuje jeho soukromý vesmír v prostor, kde se intimita stává extimitou. Jeho exhibicionistický projekt se realizuje s pomocí nového literárního žánru autofikce: nový postmoderní kosmos vyjádření "já". V této diplomové práci se pokusíme provést analýzu právě tohoto pojmu "já" a jeho modalit v narativním prostoru. "Já", jakožto vyjádření autorovi identity, je zde úzce spjato s tématy těla, nemoci, života, smrti a vzkříšení. Naše studie se bude odvíjet od Guibertovy kroniky o AIDS, À l'ami qui ne m'a pas sauvé la vie, Le protocole compassionnel, L'homme au chapeau rouge a La Pudeur ou l'Impudeur. "Já" autodiegetického vypravěče se jeví jako fragmentární a nestabilní. Jeho "já" se skrze text konfiguruje a zároveň de-konfiguruje. Zaznamenáváme pocit vyprávěčova odcizení od jeho vlastního těla, které bylo dramaticky postiženo smrtelnou nemocí. V důsledku toho se stáváme svědky jak fyzické, tak i psychické defragmentace subjektu. Tělo, jakožto součást identity "já", se postupně transformuje na neosobní zájmeno "ono". Jeví se jako oddělená entita od subjektu. Aby se mohl subjekt (znovu)...
Klíčová slova:
Hervé Guibert|littérature française|identité|Sida|autofiction|Roland Barthes|Postmodernisme; Hervé Guibert|French Literature|identity|AIDS|autofiction|Roland Barthes