Název:
Generace Z a sportovní značky
Překlad názvu:
Generation Z and sports brands
Autoři:
Šustrová, Tereza ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Navrátilová, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Generace Z a sportovní značky Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit pomocí skupinových rozhovorů, jaký význam mají značky sportovního zboží v rámci kupního rozhodovacího procesu pro generaci Z žijící v hlavním městě Praha. Metody: V práci byla využita kvalitativní metoda skupinových rozhovorů. Scénář skupinových rozhovorů byl sestaven na základě rešerše literatury. Z rozhovorů byl pořízen audiozáznam, který byl využit spolu s poznámkami k analýze dat. K přepisu dat z audiozáznamu byla využita metoda shrnujícího protokolu. Dále byla na základě identifikovaných kategorií a témat vytvořena závěrečná zpráva. Výsledky: Pro generaci Z žijící v hlavním městě Praha hraje značka svou roli v rámci kupního rozhodovacího procesu ve všech jeho fázích při koupi sportovního zboží. Generace Z žijící v hlavním městě Praha má kladný vztah ke sportovním značkám. Jsou ochotní si připlatit za značkové zboží a jsou loajální ke značkám. Klíčová slova: generace Z, značka, sportovní značka, spotřebitel, spotřební chování, kupní rozhodovací procesTitle: Generation Z and sports brands Objectives: Main goal of the diploma thesis is to find out brand importance in decision-making process of generation Z living in capital city of Prague using group interviews. Methods: The qualitative method was used in the diploma via group interviews. Scenario of the group interviews was based on literature search. Audio record was taken during the interview which was used with notes to analyzing the data. Summary protocol method was used to rewrite data from audio record. Results: For generation Z living in the capital city of Prague, the brand plays its role in the buying decision-making process in all its phases in the purchase of sporting goods. Generation Z living in capital city of Prague got good relationship with sporting brands. They are willing to pay more money for branded goods and they are loyal to brands. Keywords: generation Z, brand, sports brand, consumer, consumer behavior, buyer decision process
Klíčová slova:
generace Z; kupní rozhodovací proces; sportovní značka; spotřebitel; spotřební chování; značka; brand; buyer decision process; consumer; consumer behavior; generation Z; sports brand