Název:
Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility
Překlad názvu:
Analysis of motor docility, emotional stability and ractibility
Autoři:
Peřinová, Radka ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Hošek, Václav (oponent) ; Boschek, Petr (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility. Cíl: Cílem práce bylo získat poznatky teoretické poznatky o motorické docilitě. Pokusit se analyzovat vzájemnou souvislost mezi motorickou docilitou, reaktibilitou a emoční stabilitou studentů tělesné výchovy PF UJEP. Metody: Úroveň motorické docility byla zjišťována prostřednictvím IOWA BRACE testu, progresu v učení se novým pohybovým dovednostem ve vybraných sportovních odvětvích během semestru a expertním posouzením. U reaktibility byla prostřednictvím Disjunktivního testu reakční doby sledována časová variabilita doby reakcí. Emocionální stabilita byla diagnostikována prostřednictvím dimenze neuroticismus v EPQ-R. Cílová orientace byla zjišťována prostřednictvím TEOSQ. Výsledky: Soubor jevil očekávané charakteristiky vzhledem k emocionální stabilitě. Prokázal se vztah mezi hodnotami neuroticismu a časovou variabilitou doby reakcí v testu reaktibility. Částečně se podařilo potvrdit vztah mezi motorickou docilitou (test Progres v učení se novým pohybovým dovednostem) a časovou variabilitou doby reakcí. Vztah mezi motorickou docilitou a emocionální stabilitou nebyl prokázán. Motorická docilita je vícedimenzionálního charakteru a je třeba dalších výzkumů k její optimální operacionalizaci. Klíčová slova: motorická...Title: Analysis of the relationship motor docility, emotional stability and reactibility. Aim : The objective was to gain insight into the theoretical knowledge of motor docility. Try to analyze the correlation between the motor docility, reactibility and emotional stability of students of physical education UJEP. Methods: The level of motor docility was measured by IOWA BRACE test, the shift in learning new motor skills in selected sports during the semester and expert assessment. Reactibility was through disjunctive test reaction times observed temporal variability of response times. Emotional stability was diagnosed with neuroticism dimension in the EPQ-R. Results: The sample had the expected characteristics due to the emotional stability. It was proved relation between values of neuroticism and temporal variability in reaction time test reactibility. Partly succeeded confirm the relationship between motor docility (test progression in learning new motor skills) and temporal variability of response times. The relationship between the level of motor docility and emotional stability was not demonstrated. Keywords: motor docility, neuroticism, EPQ-R, IOWA BRACE.
Klíčová slova:
emoční stabilita; motorická učenlivost; pohybové dovednosti; reaktibilita; emotional stability and ractibility; motor docility; motor skills