Název:
Televizní debaty jako nástroj předvolební komunikace kandidátů v prezidentských volbách 2018
Překlad názvu:
TV debates as an tool of pre-election communication of candidates in the Presidential election 2018
Autoři:
Kostelecký, Martin ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá prezidentskými debatami ve 2. kole prezidentských voleb v roce 2018, kdy se mezi sebou v duelech střetli Miloš Zeman a Jiří Drahoš. V teoretické části práce nejprve vysvětlím pojmy související s politickou komunikací a představím vývoj politických kampaní. Následně se zaměřím na vývoj a historii politických debat ve světě a také v České republice, a také se zaměřím na český televizní trh a rozdíly mezi veřejnoprávní a komerční televizí. V praktické části provedu kvantitativní obsahovou analýzu, která má za cíl zjistit, zda kandidáti v debatách nastolovali témata, která byla v průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění provedeném před volbami vyhodnocena jako nejdůležitější. Dále provedu pragmalingvistickou analýzu, díky které ověřím, zda některá z debat zvýhodňovala některého z kandidátů. Provedu i komparaci formátů debaty, která má za cíl zjistit, jak se lišilo zpracování debat na komerční a veřejnoprávní stanici, a konečně provedu komparaci témat, která byla dramaturgicky v debatách nastolena. Práce dochází k závěrům, že v pojetí debat dochází k rozdílům mezi veřejnoprávní a soukromou televizí, jak ve výběru témat a formátu, tak i v oblasti zvýhodňování kandidátů. Dále zjišťuje, že kandidáti využívají témata, která veřejnost považuje za nejdůležitější, a to nejčastěji téma Osobnost...This thesis deals with the presidential debates in the second round of the presidential election in 2018, when Miloš Zeman and Jiří Drahoš met in duels. In the theoretical part of the thesis, I will explain the concepts related to the political communication and introduce the development of political campaigns. Then, I will focus on the development and history of political debates in the world as well as in Czechia. I will also focus on Czech television market and the differences between public and commercial broadcasters. In the practical part, I will perform a quantitative content analysis, which aims to determine whether the candidates used the topics, that the Public Opinion Reseach Center (CVVM) evaluated as the most important for the public. Next, I will perform a pragmalinguistic analysis, which will help to find out whether any of the debates favored any of the candidates. I will also compare the formats of the debates as well as the topics discussed to find out the differences between debate on public and commercial broadcaster. The thesis concludes that there are differences in the concept of debates between public and private television, both in the choice of topics and format, and in the favoring of candidates. It also finds that candidates use the topics which the public considers most...
Klíčová slova:
debaty prezidentských kandidátů; Jiří Drahoš; Miloš Zeman; politická komunikace; Prezidentské volby; televizní debaty; TV Prima; Česká televize; Czech Television; Jiří Drahoš; Miloš Zeman; political communication; presidential candidates debates; Presidential election; television debates; TV Prima