Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Komunikace a vizuální prezentace značky Girls Without Clothes na online platformách a jejich vliv na vytváření komunity zákazníků
Original title:
Komunikace a vizuální prezentace značky Girls Without Clothes na online platformách a jejich vliv na vytváření komunity zákazníků
Translated title:
Communication and visual presentation of the Girls without clothes brand on online platforms and their influence on creating a community of customers
Authors:
Němcová, Marie ; Řehořová, Irena (advisor) ; Gvoždiak, Vít (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] (česky) Diplomová práce s názvem "Komunikace a vizuální prezentace značky Girls Without Clothes na online platformách a jejich vliv na vytváření komunity zákazníků" analyzuje image oděvní firmy Girls Without Clothes, a to ze dvou hledisek. Zkoumána je zejména její komunikace na sociálních sítích Facebook a Instagram, poté je pozornost věnována názoru zákazníků, kteří značku na těchto konkrétních platformách sledují. Ve výkladové části se práce zaměřuje na vysvětlení potřebných témat (vizualita, komunita, reklamní obraz aj.) z okruhů vizuální rétoriky, teorií obrazu a mediálních teorií, v části výzkumné je firma Girls Without Clothes nejprve představena a následně je zasazena do konkurenčního prostředí. Pomocí rozboru vizuálních obrazů je poté zjišťováno, jakou má společnost image, přičemž je analýza věnována primárně způsobu komunikace. Konkrétně je pozornost zaměřována na výrazné prvky, které se při komunikaci mohou objevovat, jako je např. použití humoru, vulgarismů, tykání atd. Jednotlivé aspekty utvářející způsob komunikace jsou detailně zkoumány a komparovány s konkurenčními lokálními firmami Life is porno a Surfr, které jsou značce Girls Without Clothes v určitých ohledech podobné. V návaznosti na tato zjištění je následně pomocí dotazníkového šetření zkoumáno, jak sledující značky reagují na...(in English) The diploma thesis entitled "Communication and visual presentation of the Girls Without Clothes brand on online platforms and their influence on creating a community of customers" analyzes the image of the clothing company Girls Without Clothes from two points of view. Primarily, it examines the communication of the brand on the social media platforms Facebook and Instagram. Subsequently, attention is drawn to opinions of those customers who follow the brand on these specific platforms. The theoretical part of the thesis focuses on explaining the necessary topics (visuality, community, advertising image, etc.) from the fields of visual rhetoric, image theory and media theory. In the practical part, the company Girls Without Clothes is first introduced and then placed in a competitive environment. The image of the company is explored using the analysis of visual images, focusing primarily on the method of communication. Specifically, the emphasis is placed on significant elements that may appear in communication, such as the use of humor, vulgarisms, being on first-name terms, etc. The various aspects shaping the way of communication are studied in detail and compared with competing local companies Life is porno and Surfr, which are, in some ways, similar to the brand Girls Without...
Keywords:
communication; image; photography; social networks; text; visual image; visuality; fotografie; image; komunikace; sociální sítě; text; vizualita; vizuální obraz
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/126901