Název:
Fenomén FOMO v kontextu sociální sítě Instagram
Překlad názvu:
The FOMO phenomenon in the context of the social network Instagram
Autoři:
Thein, Filip ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na fenomén FOMO, tedy strach ze zmeškání nějaké události, na sociální síti Instagram. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu FOMO z psychologického hlediska a jeho aplikaci v marketingu. Dále představuje vztah generací k sociálním sítím se zaměřením na mladistvé a mladé dospělé. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu zkoumá, jakým způsobem ovlivňuje fenomén FOMO aktivitu mladých dospělých na sociální síti Instagram. Zároveň zkoumá, jak uživatelé reagují na FOMO marketing ze strany influencerů.This bachelor's thesis focuses on the FOMO phenomenon, ie the fear of missing out, on the social network Instagram. The theoretical part deals with the definition of the term FOMO from a psychological point of view and its application in marketing. Furthermore, it represents the relationship of generations to social networks with a focus on adolescents and young adults. The practical part uses qualitative research to examine how the FOMO phenomenon affects the activity of young adults on the social network Instagram. It also examines how users respond to FOMO marketing by influencers.
Klíčová slova:
fear of missing out; FOMO; generace Z; Instagram; mladiství; mladí dospělí; sociální sítě; strach z promeškání; adolescents; fear of missing out; FOMO; Generation Z; Instagram; social networks; young adults