Název:
Strategie podpory ve vzdělávání žáků s italštinou jako mateřským jazykem
Překlad názvu:
Strategies of educational support for students with Italian as their mother tongue
Autoři:
Pouchová, Veronika ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce zkoumá strategie podpory ve vzdělávání žáků s italštinou jako mateřským jazykem. Zabývá se metodami pro úspěšné začlenění, faktory ovlivňující zvládnutí učiva a spolupráci mezi učiteli a rodiči. Pro výzkum byla zvolena metoda kvalitativní, prováděna formou online "semi- strukturovaného" rozhovoru s šesti českými učitelkami a speciálními pedagožkami působícími v italsko-českých třídách na základní škole J. G. Jarkovského, Truhlářská 22. Bylo zjištěno, že pro úspěšné vzdělávání žáků s italštinou jako mateřským jazykem je klíčová připravenost a kooperace celého pedagogického týmu, podpora pedagogů od vedení školy, funkční spolupráce se školským poradenským zařízením a možnost využití asistenta pedagoga. Úspěšné začlenění ovlivňuje především osobnost žáka, kolektiv ve třídě a rodina. Učitel by měl navázat pozitivní vztah s žákem a s rodinou žáka, připravit třídu na příchod nového spolužáka, zprostředkovat žákovi průvodce a mentora z řad žáků.This bachelor thesis examines support strategies in the education of pupils with Italian as their mother tongue. It deals with methods for successful, integration, factors influencing the mastery of the curriculum and cooperating between teachers and parents. The research method was chosen as a qualitative method, carried out in the form of an online "semi-structured" interview with six Czech teachers and special pedagogues working in Italian- Czech classes at the elementary school J. G. Jarkovského, Truhlářská 22. It was found that for the successful education of pupils with Italian as their mother tongue, the key is the readiness and cooperation of the whole pedagogical team, support of teachers from school management, functional cooperation with school counseling facilities and the possibility of using a teaching assistant. Successful integration mainly affects the pupil's personality, the classroom and the family. The teacher should establish a positive relationship with the pupil and with the pupil's family, prepare the class for the arrival of a new classmate, and provide the pupil with a guide and a mentor from among the pupils.
Klíčová slova:
Italové v České republice; společné vzdělávání; Vzdělávání cizinců; žák s odlišným mateřským jazykem; Education od foreigners; inclusive education; Italians in the Czech Republic; students with different mother tongue