Název:
Komparace úrovně pohybové všestrannosti u dětí s rozdílným pohybovým zatěžováním
Překlad názvu:
Comparison of physical versatility of children with different physical activity
Autoři:
Caisová, Hana ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou pohybové všestrannosti u dětí mladšího školního věku ve školní tělesné výchově a v atletické sportovní přípravce. Hlavním cílem práce je pomocí testování změřit úroveň všestranného rozvoje pohybových schopností. Teoretická část obsahuje popis pojmů jako pohybové schopnosti, tělesná výchova a její didaktické aspekty, všestranný rozvoj, vliv cvičení na zdraví, mladší školní věk a specifika tréninku dětí v tomto věku. Praktická část se zaměří na popis testování pohybových schopností u dětí mladšího školního věku a samotné výsledky provedení testů. Jedna část testovaného vzorku zkoumá pohybové schopnosti dětí z atletické sportovní přípravky, druhá část analyzuje všestrannost pohybových schopností dětí ze základní školy, které nedocházejí pravidelně do žádné sportovní přípravky. Výsledky práce mohou být podnětem pro učitele prvního stupně základních škol a trenéry sportovních přípravek k důkladnější práci s pohybovými schopnostmi, které se ukáží jako méně rozvinuté.The thesis deals with the problematics of movement versatility of younger school children at school PT and athletic sport training. The main target is using testing for measuring level of motor skills all round development. The theoretical part contains the description of terms as motor skills, practical training and its didactic aspects, all round development, effect of exercise on health, younger school children and specifics of training children of this age. The practical part focuses on testing the motor skills of younger school children and the results of performing the tests. One part of the tested sample is looking into the motor skills of those attending the athletic sport training and the other analyses the motor skills versality of the basic school children who do not attend any sports prep regularly. This thesis results may initiate the first grade teachers and the sports prep trainers to more thorough work with the less developed motor skilled.
Klíčová slova:
mladší školní věk; pohybové schopnosti; pohybový rozvoj dětí; raná specializace; všestrannost; early sport specialisation; motor skills; physical development of children; versatility; younger school age