Název:
NVH převodového ústrojí pro elektromobily
Překlad názvu:
NVH of gearbox housing for electric vehicles
Autoři:
David, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá stanovením NVH parametrů převodového ústrojí pro elektromobily. Úvod je věnován teoretickým poznatkům z této problematiky. Následně byly změřeny odchylky geometrie převodové skříně pomocí metody 3D skenování. Další část je zaměřená na modální analýzu, která je řešena numerickým přístupem s následným ověřením pomocí experimentu. Při řešení numerického výpočtu byl také zohledněn vliv předpětí šroubů na modální vlastnosti struktury. Poté byla provedena numerická harmonická analýza, jejíž výsledky byly porovnány s experimentálním přístupem. Závěr práce je věnován materiálovému tlumení a porovnání jednotlivých výsledků.
This master’s thesis deals with determination of NVH parameters of the gearbox housing for electric vehicle. The introduction part is focused on the theoretical knowledge of this issue. Subsequently, the deviations of geometry on the gearbox were measure by 3D scan method. The next part of thesis is focused on the modal analysis, which is solved by numerical approach and followed by experimental verification. During the numerical calculation solving, the influence of the screw preloading on the modal properties of the structure, was also taken into account. Numerical harmonic analysis was then performed and the results were compared with the experimental approach. The conclusion is devoted to material damping and comparison of the individual results.
Klíčová slova:
harmonická analýza; materiálové tlumení; modální analýza; NVH parametry; převodová skříň; gearbox housing; harmonic analysis; material damping; modal analysis; NVH parameters
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/195506