Název:
Faktory určující oblíbenost prodejny u zákazníka
Autoři:
Dudíková, Eva Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá faktory, které na zákazníka působí v prodejně a ovlivňují jeho oblíbenost či neoblíbenost dané prodejny. Vysvětluje psychologii a chování zákazníka a jednotlivé elementy, které na zákazníka v prodejně a mimo ni mají vliv. Cílem této práce je vytvořit obecná doporučení pro prodejny - čemu by se primárně měly věnovat a na co si naopak mají dávat pozor, aby jejich prodejna byla u zákazníků oblíbená. K dosažení cíle byl použit kvalitativní průzkum realizovaný pomocí hloubkových rozhovorů se 48 zákazníky a s 10 manažery prodejen. Ke kvantitativnímu průzkumu bylo použito dotazníkového šetření na vzorku 468 osob.This master thesis deals with the factors that influence a customer in a store and can affect its subsequent levels of popularity amongst consumers. It explores the psychology and behaviour of a customer and the individual elements that affect them in and outside of the store. The aim of this work is to make general recommendations for stores; what should they focus on and what should their attention be directed towards in order to make their stores popular among customers. In order to achieve this goal a qualitative survey was undertaken using in-depth interviews amongst 48 customers and 10 managers of stores. Additionally, a quantitative survey was undertaken through questionnaires sampling 468 customers.
Klíčová slova:
dispoziční řešení; maloobchod; maloobchodní mix; nákupní prostředí; smyslový marketing; vizuální merchandising