Název:
Geometrická představivost jako složka matematické gramotnosti
Překlad názvu:
Geometrical imagination as a part of mathematical literacy
Autoři:
Roubíček, Filip Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy, Olomouc (CZ), 2010-04-28 / 2010-04-30
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Článek pojednává o geometrické představivosti jako schopnosti interpretovat geometrický obsah, vybavovat si představy a manipulovat s nimi. Popisuje přístupy k výuce geometrie na základní škole (přirozená geometrie, principy didaktické struktury geometrie) a aktivity pro rozvíjení geometrické představivosti žáků.The paper deals with geometrical imagination as ability to interpret geometrical content, evoke images and manipulate with them. It describes approaches to teaching of geometry at primary school (natural geometry, principles of didactical structure of geometry) and activities for development geometrical imagination of pupils.
Klíčová slova:
geometrical imagination; teaching of geometry Číslo projektu: CEZ:AV0Z10190503 (CEP), GA406/08/0710 (CEP) Poskytovatel projektu: GA ČR Zdrojový dokument: Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy, ISBN 978-80-244-2511-5
Instituce: Matematický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný na vyžádání prostřednictvím repozitáře Akademie věd. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0189851