Original title:
Technická podpora managementu incidentů
Translated title:
Technical Assistance of Incident Management Support
Authors:
Soukup, Zdeněk ; Květoňová, Šárka (referee) ; Kreslíková, Jitka (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této diplomové práce je proces managementu incidentů a další neoddělitelně související procesy (management změn, problémů a znalostí). Hlavním úkolem práce je implementace daných procesů do praktického používání v reálné společnosti a to s podporou informačního systému, jež je v rámci práce zvolen. Tyto procesy jsou také konfrontovány s knihovnou ITIL (Information Technology Infrastructure Library) a optimalizovány tak, aby v co největší míře vyhovovaly jejím požadavkům.
The topic of this Master Thesis is Incident Management process as well as other processes which are inseparably linked to it, such as Problem Management, Change Management, Knowledge Management, etc. Main focus of this work is taken to the mentioned processes implementation in the real environment of the real company. Those processes are to be supported by selected information system whereas the selection itself is also part of the project. The processess are compared and optimized with use of Information Technology Infrastructure Library (ITIL).
Keywords:
Change Management; Help Desk; Incident Management; ITIL; ITSM; Problem Management; Request Fulfillment; Service Desk; Help desk; ITIL; ITSM; Management incidentů; management problémů; management změn; plnění požadavků; Service Desk
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/187633