Original title:
Jazyková a kulturní specifika obchodního jednání v multikulturním prostředí
Translated title:
Linguistic and Cultural Aspects of Doing Business in Multicultural Environment
Authors:
Zsiga, Juraj ; Šťastná, Dagmar (referee) ; Langerová, Petra (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[eng][cze]
S rostoucím množstvím globálních kulturních modelů se problém jazyka v mezikulturní komunikaci stává stále významnější. Tato bakalařská práce poskytuje přehled některých jazyků a jejich užití rodilými mluvčími, přičemž definuje vliv mateřských jazyků. Práce pojednává také o kultuře a jejich definicích, zatímco popisuje kulturní modely, zejména Lewisův model a Trompenaarsův model. Teorie je následně aplikována na subjekty této práce, a to Anglie a Japonsko.
With the increasing amount of global business models, the matter of language in cross-cultural communication has become increasingly important. This bachelor thesis provides an overview of some of the languages and the way they are used by the native speakers, while defining the influence of the mother tongue. It also explores culture and its definitions, while describing cultural models, namely the Lewis model and the Trompenaars’ model. The theory is subsequently applied on the two subjects of the thesis, England and Japan.
Keywords:
Anglie; Japonsko; jazyk; kultura; kulturní model; Mezikulturní komunikace; Cross-cultural communication; cultural model; culture; England; Japan; language
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/173773