Original title:
Užití interpunkce, emoji a emotikonů v urážlivých komentářích na YouTube
Translated title:
The Use of Punctuation, Emoji and Emoticons in YouTube Abusive Comments
Authors:
Bočková, Renata ; Šaldová, Pavlína (advisor) ; Tichý, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This thesis attempts to contribute to the study of punctuation marks (including emoji and emoticons) used in computer-mediated communication. It aims to describe their role in abusive comments on YouTube videos with LGBT content and the extent to which their use differs in respectful and hateful comments on such videos. The analysis concentrates also on how the distribution of punctuation marks differs in relation to the polarity, content and length of comments. The thesis also provides a comparison of the frequency of the occurrence of punctuation marks in both respectful and hateful comments. In addition to that, this paper attempts to classify emoji and emoticons according to their role in the text. Key words Computer-mediated communication, YouTube, emoji, emoticons, punctuation, Internet communicationTato práce navazuje na studie zabývající se interpunkcí (včetně emoji a emotikonů) v počítačové komunikaci. Jejím cílem je popsat roli interpunkčních znamének v urážlivých komentářích na videa na YouTube s LGBT tématikou a stanovit, do jaké míry se jejich použití liší u těchto videí v pozitivních a negativních komentářích. Analýza se soustředí také na porovnání jejich distribuce v komentářích s odlišnou polaritou, délkou a s odlišným obsahem. Navíc přináší klasifikaci emoji a emotikonů podle jejich role v textu. Klíčová slova Počítačová komunikace, YouTube, emoji, emotikony, interpunkce, komunikace přes internet
Keywords:
Computer-mediated communication|YouTube|emoji|emoticons|punctuation|Internet communication; Počítačová komunikace|YouTube|emoji|emotikony|interpunkce|komunikace přes internet
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/107360