Název:
Vývoj soukromého vysokého školství v České a Slovenské republice
Překlad názvu:
The development of higher education in the Czech and the Slovak Republic
Autoři:
Koberová, Michaela ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj soukromého vysokého školství v České a Slovenské republice. Studiem odborné literatury, legislativních předpisů a zpracováním statistických veřejných i neveřejných dat práce analyzuje vývoj systému soukromého vysokého vzdělávání v České a Slovenské republice včetně jeho porovnání a shrnuje aktuální podmínky, za kterých soukromé vysoké školy uskutečňují svou činnost. Zároveň se práce zaměřuje na zpracování získaných statistických dat k počtu soukromých vysokých škol, jejich studentů a absolventů. Nedílnou součástí práce je také analýza studijních programů, které jsou na soukromých vysokých školách uskutečňovány. Metodou zpracování statistických dat je zejména kvantitativní obsahová analýza poskytnutých ze statistických úřadů v Čechách i na Slovensku a prostřednictvím ministerstev školství obou zemí. Pro výstupy je využita trendová analýza zobrazující tendence jevů v určitém časovém období i komparativní analýza porovnávající stanovené ukazatele.This thesis is focused on the development of private higher education systems in the Czech and the Slovak Republic. By the study of literature, legislation and by processing public and non-public statistical data, this thesis analyses the development of the private higher education system in the Czech and the Slovak Republic including their comparison and summarizes current terms that private universities must meet. Furthermore, this thesis is focused on processing the gathered statistical data of the number of private universities, their students and graduates. An integral part of the thesis is also the analysis of the study programs which are taught at private universities. The method of processing the statistical data is mainly the quantitative analysis of the data provided by the statistical offices in the Czech and Slovak Republic and by the ministries of education in both countries. The trend analysis was used for the outputs which display tendencies of phenomena in a specific period of time and comparative analysis comparing established indicators.
Klíčová slova:
akreditace; financování; komparace; Soukromé vysoké školství; studijní program; terciární vzdělávání; accreditation; comparison; funding; Private higher education; study program; tertiary education