Název:
Tvoření úloh jako jedna z cest rozvíjení profesionality učitelů
Překlad názvu:
Problem posing as one of the ways developing teachers´professional competence
Autoři:
Tichá, Marie Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Elementární matematické vzdělávání 08, Olomouc (CZ), 2008-04-23 / 2008-04-25
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Potřeba nabývat matematické vzdělání roste. To klade vysoké nároky na profesní kompetence učitelů. V tomto příspěvku je naznačeno tvoření úloh jako jedna z cest, jak zkvalitňovat oborově didaktické kompetence učitelů primární školy, to znamená, prohlubovat znalosti matematického obsahu a jeho didaktického zpracování a uplatňování těchto znalostí ve školní praxi. Východiskem jsou úlohy vytvořené konkrétními respondenty (studenty učitelství, příp. učiteli).The need to acquire mathematical literacy grows. This puts great demands on teachers´professional competence. In this contribution, problem posing is outlined as one of the ways of empowering subject-didactical competence of primary school teachers, i.e. how to deepen the knowledge of subject and its didactical elaboration as well as application of this knowledge in school practice. This paper starts with examples of problems posed by concrete respondents (teacher-students and primary school teachers).
Klíčová slova:
enhancement of subject didactical competence; mathematical literacy; primary school teacher Číslo projektu: CEZ:AV0Z10190503 (CEP), GA406/08/0710 (CEP) Poskytovatel projektu: GA ČR Zdrojový dokument: Matematické vzdělávání z pohledu žáka a učitele primární školy, ISBN 978-80-244-1963-3
Instituce: Matematický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný na vyžádání prostřednictvím repozitáře Akademie věd. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0160604