Original title:
Tvoření úloh jako jedna z cest rozvíjení profesionality učitelů
Translated title:
Problem posing as one of the ways developing teachers´professional competence
Authors:
Tichá, Marie Document type: Papers Conference/Event: Elementární matematické vzdělávání 08, Olomouc (CZ), 2008-04-23 / 2008-04-25
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Potřeba nabývat matematické vzdělání roste. To klade vysoké nároky na profesní kompetence učitelů. V tomto příspěvku je naznačeno tvoření úloh jako jedna z cest, jak zkvalitňovat oborově didaktické kompetence učitelů primární školy, to znamená, prohlubovat znalosti matematického obsahu a jeho didaktického zpracování a uplatňování těchto znalostí ve školní praxi. Východiskem jsou úlohy vytvořené konkrétními respondenty (studenty učitelství, příp. učiteli).The need to acquire mathematical literacy grows. This puts great demands on teachers´professional competence. In this contribution, problem posing is outlined as one of the ways of empowering subject-didactical competence of primary school teachers, i.e. how to deepen the knowledge of subject and its didactical elaboration as well as application of this knowledge in school practice. This paper starts with examples of problems posed by concrete respondents (teacher-students and primary school teachers).
Keywords:
enhancement of subject didactical competence; mathematical literacy; primary school teacher Project no.: CEZ:AV0Z10190503 (CEP), GA406/08/0710 (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: Matematické vzdělávání z pohledu žáka a učitele primární školy, ISBN 978-80-244-1963-3
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available on demand via the digital repository of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0160604