Original title:
Kybergrooming na druhém stupni základních škol
Translated title:
Kybergrooming at the elementary schools
Authors:
Heber, Roman ; Marádová, Eva (advisor) ; Kovaříková, Miroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] pohybu žáků v leduji množství nejrůznějších specifi ých jevů primárně mohou být pro děti potenciálně zmatečná či nebezpečn jež děti přímo ohrozit. Sleduji také činnost samotných dětí, jak nakládají se svými osobními údaji a jak dbají na vlastní bezpečnost. Speciální pozornost věnuji sociálním sítím a patologiím na nich se online šikaně a nejvyšší pozornost kladu mém šetření se ukazuje, že profil na některé ze sociálních sítí má naprostá většina žáků na druhém stupni ZŠ, přičemž někteří jsou mladší, než je oficiální věková hranice na těchto sítích. Své osobní údaje sdílí přibližně devět dětí z % dětí se dopouští výrazně % se již setkalo s kyberšikanou a 42 % dětí dopouštějících se nějakého rizikového chování si nemyslí, že by se ve virtuálním světě měly chovat opatrněji.In my master thesis I deal with the issue of pupils' movement in the online space, I observe number of different online features that may be potentially confusing or dangerous to children, as well as phenomena that can directly threaten the children. I also monitor the activities of the children themselves, how they deal with their personal data and how they care for their own safety. I pay special attention to social networks and pathologies on them, addiction, cyberstalking, sexting, online bullying and the utmost attention to cyberspace issues. In my survey, it turns out that the profile of some of the social networks has the vast majority of pupils in the elementary school, some of them younger than the official minimum age limit on these networks. Own personal data share about nine children out of ten. 6 % of the questioned children commit significant risk behaviour, 48 % have already encountered cyberbullying and 42 % of children committing some risky behaviour do not think they should behave more cautiously in the virtual world.
Keywords:
abuse; bullying; children; internet; Kybergrooming; pupils; social network; threat; děti; internet; Kybergrooming; ohrožení; sociální sítě; zneužívání; šikana; žáci
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/101173