Název:
Koncept jeskyně a teorie spojených umění
Překlad názvu:
The Concept of the Cave and the Theory of All Art
Autoři:
Petrasová, Taťána Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Plzeňské sympozium k problematice 19. století /37/: Světlo, stíny a tma v české kultuře 19. století, Plzeň (CZ), 20170223
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Text vychází ze známé skutečnosti, že v 18. století došlo k prolnutí zahradní a architektonické teorie a klade si otázku jak se teorie architektury a teorie zahrad propojily. Podle autorky ke sbližování obou teorií přispěla dobová snaha vytvořit univerzální teorii všech umění, tak jak ji prosazoval J. W. Goethe.The text is based on the well-known fact that in the 18th century a merging of garden theory and architectural theory occurred, and raises the question of how the theory of architecture and the theory of gardens came to be linked. In the author’s view, the two theories were brought closer by the attempt at that time to create a universal theory of all art forms as advocated by Johann Wolfgang Goethe.
Klíčová slova:
18th century; architecture; Czech lands; fine arts; Germany; Neo-Classicism Zdrojový dokument: Světlo, stíny a tma v české kultuře 19. století, ISBN 978-80-200-2819-8
Instituce: Ústav dějin umění AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0286137