Název:
Marketing fastfoodových společností cílící na děti
Překlad názvu:
Children targeted marketing of fast food companies
Autoři:
Jabbarová, Yasmin ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou food marketingu zacíleného na děti a tím, jak tento typ komunikace využívají fastfoodového společnosti operující na českém trhu. Na začátku jsou nastíněny základní teorie zabývající se vývojem dětí ve spotřebitele. V teoretické části je dále přiblížen obecný kontext dětského food marketingu, jeho právní ošetření v České republice a k němu se vztahující globální regulace. Následně jsou v teoretické sekci popsány a kriticky zhodnoceny jednotlivé techniky dětského food marketingu a PR. Praktická část je poté rozdělena na dvě části - popisnou a analytickou. V popisné části je nastíněna obecná komunikace společností McDonald's a Burger King, důraz je však kladen především na komunikaci zacílenou na děti. Vybrané aspekty komunikace zacílené na děti těchto společností jsou poté analyzovány v druhé sekci praktické části. Jako metodologie byla zvolena analýza vybraných aspektů komunikace fastfoodových řetězců McDonald's a Burger King a jejich následné porovnání. Vzhledem k nedostupnosti některých materiálů byly tyto aspekty zvoleny na základě rešerše odborných článků, webových stránek společností a zásad samoregulace dětského potravinářského průmyslu. Celkově práce dochází k závěru, že komunikace fastfoodových společností na českém trhu zacílená na děti není...This bachelor thesis focuses on the issue of food marketing that targets children and how it is used by fast food companies that operate on the Czech market. The basic theories of children development into consumers are listed in the beginning. The theoretical part continues by describing the overall topic of children food marketing, the legislative regulations in the Czech Republic and the global regulations of this matter. Furthermore, the theoretical section consists of the description of individual food marketing and PR techniques that target children. The practical part is divided into two sections - the description and the analysis. The general communication of McDonald's and Burger King is outlined in the descriptive part but the emphasis is being put on the marketing that targets children. This type of communication is analyzed in the second part of the practical section. The chosen methodology is an analysis of selected aspects of McDonald's and Burger King's communication, these aspects are also later compared. The chosen criteria are based on a research of academic literature and industry regulation principles, as some of the required materials were not available. Overall this bachelor thesis concludes that the communication of fast food companies operating on the Czech market is not...
Klíčová slova:
analýza; Burger King; Dětský marketing; fastfoodové společnosti; food marketing; komparace; marketingová komunikace; McDonald's; regulace reklamy; reklama cílená na děti; advertising regulation; analysis; Burger King; Children marketing; children targeted advertising; comparison; fast food companies; food marketing; marketing communication; McDonald's