Název:
Hospitační činnost ředitele střední školy
Překlad názvu:
Classroom observation by the headmaster of secondary school
Autoři:
Vratišovský, Karel ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá hospitační činností vyššího a středního managementu soukromých středních škol, a to ve vztahu k profesnímu rozvoji učitele. Zaměřuje se na soukromé střední školy z kraje Hlavní město Praha. Práce se skládá ze dvou částí, a to části teoretické a praktické. V teoretické části se autor věnuje jednak rešerši pojmu hospitace, ale i jejímu právnímu vymezení v prostředí soukromých středních škol, jednotlivým funkcím a druhům hospitační činnosti. Dále pak vlivu hospitační činnosti na profesní rozvoj učitele a možným úskalím hospitační činnosti a možnostem eliminace těchto úskalí. Pozornost je věnována rovněž předhospitačnímu a pohospitačnímu rozhovoru stejně tak jako virtuálním hospitacím. Samostatná kapitola je věnována hospitačnímu záznamu a jeho stavbě stejně tak jako dalšímu profesnímu rozvoji učitele. Ve výzkumné části autor využil dotazníkového šetření, řízených rozhovorů a analýzy dokumentů a zachytil v ní současný stav na pražských soukromých středních školách. Sebraná data číselně popsal pomocí přehledných tabulek a grafů a vyhodnotil je. KLÍČOVÁ SLOVA hospitační činnost, hospitační záznam, ředitel střední školy, střední škola, hodnocení, profesní rozvoj učitele, funkce hospitaceThis bachelor thesis deals with inspection of middle and higher school management of private middle schools with focus on teacher's professional development. The thesis concentrates on private middle schools in Prague. It is divided into theoretical part and a research. The theoretical part deals with inspection as such, as it defines the term and presents its functions and types. Furthermore, it also explains its legal scope within the environment of private middle schools. We also learn about various effects of the inspection on teacher's professional development, about difficulties of such process and about elimination of any potential issues that connected with it. Special attention is brought to pre- and post-inspection interviews as well as to virtual inspections. Inspection report and its structure are thoroughly explained in a separate chapter same as further teacher's professional development. The research contains questioners, structured interviews and document analyses which try to capture the current Special attention is brought to pre- and post-inspection interviews as well as to virtual inspections. Inspection report and its structure are thoroughly explained in a separate chapter same as further teacher's professional development. The research contains questioners, structured...
Klíčová slova:
formativní funkce hospitace; hodnocení; hospitační záznam; hospitační činnost; profesní rozvoj; střední škola; ředitel školy; classroom observation; classroom observation form; evaluation; formative function of classroom observation; headmaster; professional development; secondary school