Název:
Komparativní analýza českého a norského vzdělávacího systému: analýza vybraných aktuálních problémů
Překlad názvu:
Comparative Analysis of Czech and Norwegian Educational System: Analysis of chosen actual problems
Autoři:
Šejnohová, Kristýna ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Komparativní analýza českého a norského vzdělávacího systému je zaměřena na srovnání témat vzdělávání budoucích učitelů a inkluzivního vzdělávání mezi oběma zeměmi. Cílem práce je komparace vybraných pedagogických témat na základě studia a analýzy dokumentů (kurikulárních, odborných a legislativních) České republiky a Norského království s poukázáním na jejich spojitosti a rozdíly. Těžiště práce spočívá v synchronním srovnání dat a v navrhování řešení pro pedagogickou praxi. Komparace vybraných pedagogických problémů je doplněna o kapitoly, které stručně představují demografické, historické, ekonomické aj. údaje o daných zemích, včetně stručného přehledu vzdělávacích systémů. Výsledky práce mohou sloužit jako základ pro další zkoumání vybraných témat, případně mohou být inspirací pro praxi. Klíčová slova: vzdělávací systém České republiky, vzdělávací systém Norského království, vzdělávání budoucích učitelů, inkluzivní vzdělávání, vzdělávací politikaComparative analysis of Czech and Norwegian educational system is focused on comparing topics of inclusive education and teacher training between both countries. The aim of thesis is comparation of chosen educational topics, which is based on study and analysis of curricular and legislative documents, white papers etc. of the Czech Republic and Norway with reference to their links and differences. The main focus of thesis is synchronous data comparison and suggestion of solutions for pedagogical reality. Comparison of selected pedagogical problems is supplemented by chapters that briefly present demographic, historical, economic, etc. data on the countries concerned, including a brief overview of education systems. The results of the thesis can serve as a basis for further research of selected topics or may be an inspiration for practice. Key words: education system of Czech Republic, education system of Norway, teacher training, inclusive education, educational policy
Klíčová slova:
inkluzivní vzdělávání; vzdálávání budoucích učitelů; vzdělávací politika; vzdělávací systém Norského království; vzdělávací systém České republiky; education system of Czech Republic; education system of Norway; educational policy; inclusive education; teacher training