Název:
Využívání multimediálních učebních pomůcek studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách Jedličkova ústavu
Překlad názvu:
The use of multimedia teaching aids by students with special educational needs in secondary schools of the Jedlicka Institute
Autoři:
Řehoř, Jiří ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Krejčová, Kristýna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] (česky) Diplomová práce se zabývá úlohou multimediálních učebních pomůcek ve výuce studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve specifickém prostředí středních škol Jedličkova ústavu. Cílem diplomové práce je pomocí pedagogického výzkumu zjistit míru využívání multimediálních učebních pomůcek a postoje studentů a učitelů k multimediálním učebním pomůckám ve výuce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části, která je primárně zaměřena na učební pomůcky, je vymezen termín multimediální učební pomůcka, se kterým je dále v práci pracováno. Praktická část práce představuje pedagogický výzkum na středních školách Jedličkova ústavu, východiska, výsledky a zhodnocení. Pedagogický výzkum má formu Případové studie. Použité metody jsou dotazníkové šetření, zúčastněná pozorování ve vyučovacích hodinách a rozhovory se studenty a s učiteli.(in English): The diploma thesis deals with the role of multimedia teaching aids in the teaching of students with special educational needs in the specific environment of the secondary schools of the Jedlička's Institute. The aim of this diploma thesis is to find out, through pedagogical research, the use of multimedia learning aids and the attitudes of students and teachers to multimedia teaching aids in the process of teaching. The thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part, which is primarily focused on teaching aids, the term "multimedia teaching aid", which is further worked at thesis, is defined. Practical part of the thesis is the pedagogical research at the secondary schools of Jedlička's Institute, starting points, results and evaluation.The research takes the form of a case study. The methods used are questionnire surveys, participated attendance at classes and interiews with students and teachers.
Klíčová slova:
multimediální učební pomůcky|informační společnost|trendy ve vzdělávání|modernizace výuky|počítač|internet; multimedia teaching aids|information society|trends in education|modernization of teaching|computer|internet