Název:
Řízení vzdělávání v oblasti kultury a jeho využití v praxi
Překlad názvu:
Practical Use of Cultural Education Management
Autoři:
Vučković, Lucie ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je metodické doporučení řízení vzdělávání v dané oblasti kultury pro jednotlivé nositele kultury, představující zřizovatele památkových objektů a jejich správce. Stanoveného cíle bude dosaženo pomocí obsahové analýzy strategických materiálů a reflexe v konkrétních organizacích. Reflexe bude zjišťována pomocí rozhovorů se zástupci nositelů kultury v oblasti památkových objektů na jedné straně a s pedagogickými odborníky na straně druhé. Cílem realizovaných rozhovorů bude identifikovat shody, odlišnosti a tendence ve zkoumané problematice, které se následně promítnou do metodického doporučení jednotlivým nositelům kultury. Diplomová práce se ve své teoretické části nejprve věnuje vymezení základních pojmů souvisejících s kulturou a jejím historickým vývojem. Důležitou součástí teoretické části práce je vymezení kulturních a křesťanských hodnot, na kterých je založena dnešní Evropa. Následuje chronologický přehled nejdůležitějších aktivit a strategických dokumentů ze strany státu, ale i Evropské unie a mezinárodních odborných organizací, které se zabývají udržováním a rozvojem kultury a kulturního dědictví ve vzdělávání. Praktická část diplomové práce ve své první části prezentuje obsahovou analýzu strategických dokumentů a aktivit, které byly uvedeny v předchozí teoretické...The aim of this diploma thesis is methodical recommendation to the management of education in a given area of culture for individual culture bearers represented by the founders of historical monuments and their administrators. Stated goals have been achieved through content analysis of strategic materials and their reflections in specific organizations, based on interviews with culture representatives in the field of historical monuments on one side and education experts on the other side. The aim of the interviews is to identify the consistencies, differences and tendencies in the explored sector, which will then be reflected in the methodological recommendations to the individual cultural bearers. Author defines basic terminology related to the culture and its historical development in the theoretical part of the thesis, placing a significant focus on the definition of cultural and Christian values that have shaped modern-day Europe. These theoretical principles are then developed through a chronologic overview of main activities and strategic documents of the Czech Republic as well as by the European Union and international expert institutions taking care of maintenance and development of culture and cultural heritage in education. Practical part of the thesis then follows content analysis of...
Klíčová slova:
kultura; management vzdělávání v oblasti kultury; strategické dokumenty státu; culture; management of education in the field of culture; strategic state management