Název:
Pojmové mapy a jejich využití v učení vysokoškolských studentů
Překlad názvu:
Concept Maps and Their Use in Learning of University Students
Autoři:
Zůnová, Tereza ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce představí pojmové mapy jako alternativní techniku využitelnou v učení studentů kombinovaného vysokoškolského studia. V teoretické části budou objasněny změny ve schopnosti učit se provázející tyto dospělé studenty. Dále budou uvedeny základní informace o pojmových mapách a možnosti jejich využití dospělými studenty. Popíši výhody a nevýhody, které jim tato grafická technika zaznamenávání informací přináší. Empirická část v sobě spojí všechna témata teoretické části. Kvalitativním výzkumem budu zjišťovat subjektivní názory studentů kombinovaného vysokoškolského studia na změnu jejich schopnosti učit se. Nechám je prakticky vyzkoušet techniku pojmového mapování a následně zjistím jejich postoje k této technice a případné předchozí zkušenosti s ní.This thesis presents concept maps as an alternative tool for learning of adult university students. The theoretical part explains the changes in the ability to learn of these adult students. The thesis presents basic information about concept maps and describes specific examples for their use by university students. I describe the advantages and disadvantages which bring them this information recording graphical tool. The empirical part combines all topics of the theoretical part. Qualitative research presents the subjective views of adult university students on changes in their ability to learn. They try to create concept map and then they give their subjective views on this tool and their previous experience with it.
Klíčová slova:
alternativní učení; celoživotní učení; dospělý; kombinované studium; konceptová mapa; mentální mapa; myšlení; paměť; pojmová mapa; pojmové mapování; psychologie učení; smysluplné učení; student; učení; vysokoškolský student; adult; alternative learning; combined studies; concept map; concept mapping; learning; learning psychology; lifelong learning; meaningful learning; memory; mind map; student; thinking; university student