Original title:
Věda na síti: populárně naučné obsahy na YouTube
Translated title:
Science on the Web: Popular Science Videos on YouTube
Authors:
Friedrichová, Veronika ; Švelch, Jaroslav (advisor) ; Soukup, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá nejúspěšnějších populárně naučných kanálů kanály češtině angličtině Jejím cílem je popsat vybraná videa z obsahových, slovních, neverbálních i technologických prvků a určit ty , které jsou charakteristické pro online video. Bude nás zajímat i to, které prvky poutají pozornost uživatelů, vyvolávají emoce a pomáhají udržet jejich zájem. Teoretický rámec nám poskytnou dvě existující studie na téma populárně naučných videí na YouTube (Welbourne a Grant; obou případech se jedná o analýzu audiovizuálních obsahů prostřednictvím kvantitativních metod. Cílem této práce bude audiovizuální obsahů uživatelské komentáře a využít kombinace kvalitativních a kvantitativních metod - obojí by mohlo poskytnout nové poznatky o tomto relativně novém fenoménu. Z metodologie vychází výzkum videí z kvalitativní obsahové analýzy využívající principů obrazové a sémiotické analýzy. Komentáře byly analyzovány spíše kvantitativními metodami. V závěrečných kapitolách jsou výsledky výzkumu a dochází k jejich zasazení do širšího shrnutí inovací, kterými se internetové video a jeho konzumace liší od neinternetových médií Součástí je i krátká úvaha o budoucnosti popularizované vědy na
Keywords:
audiovisual media; internet; internet communities; new media; popular science; popular science channels; produsage; web 2.0; YouTube; audiovizuální média; internet; internetové komunity; nová média; popularizace vědy; populárně naučné kanály; produsage; web 2.0; YouTube
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/86575