Original title:
Kühnův dětský sbor - obraz nové PR strategie v médiích
Translated title:
Czech Philharmonic Children's Choir - the new PR strategy in media
Authors:
Němečková, Marie ; Sládková, Hana (advisor) ; Wolák, Radim (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem předkládané bakalářské práce je Kühnův dětský sbor a (efektivita) jeho marketingová a PR strategie před nástupem nového vedení a po jeho nástupu. Za využití kvantitativní obsahové analýzy je zkoumán dopad této strategie v médiích, a to na vzorku dvou tištěných periodik, dvou zpravodajských serverů a jednoho specializovaného magazínu, v rozsahu osmi let (1.1.2008-31.12.2015). Práce dochází k závěru, že počet informací o sboru se v médiích navýšil, ovšem počet článků zůstal stejný.This bachelor thesis focuses on the Czech Philharmonic Children's Choir and its Public Relations strategy. Using the content analysis method, the thesis tries to prove that the management (which came to office in late 2011) had a significant impact on the choir's image in media. The research then shows that the new strategy only improved the quantity of information provided by the media within the same number of articles.
Keywords:
Content Analysis; Czech Philharmonic Children's Choir; Marketing; Public Relations; Kühnův dětský sbor; marketing; obsahová analýza; Public Relations
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/86212