Název:
Interpretace reklam založená na využití metafor
Překlad názvu:
Interpretation of advertising based on using metaphors
Autoři:
Horáková, Miroslava ; Ivan, Michal (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá metaforami v pojetí George Lakoffa a Marka Johnsona jakožto jedním ze základních principů pevně zakotveným v našem pojmovém systému, myšlení a vztahu k realitě a ke světu. Metafory vypovídají o způsobu, jakým je svět uložen v jazyce. Tato práce si klade za cíl ilustrovat způsob formování metafor na příkladu reklam, přičemž se blíže zaměřuje na otázku kulturní odlišnosti.This thesis deals with metaphors in the conception of George Lakoff and Mark Johnson. Metaphor is one of the fundamental principles anchored in our conceptual system and in our relationship to the world. Metaphors reveal how the world is saved in our language. This thesis illustrates a method of forming metaphors on the example of advertisements. It closely focuses on the cultural differences.
Klíčová slova:
Kognitivní lingvistika; Metafora; Metonymie; Reklama; Teorie pojmové integrace; Zhuštěný popis; Advertising; Cognitive Linguistics; Conceptual Blending; Metaphor; Metonymy; Thick Description