Název:
Software jako pomocník učitele hudebně vzdělávacích disciplín
Překlad názvu:
Software as a teacher's assistant for disciplines of music education
Autoři:
Kyjovský, Jan ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Prchal, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své práci autor představuje několik počítačových programů použitelných při výuce hudebně vzdělávacích disciplín a navrhuje některé ze způsobů jejich využití. V první části se zaměřuje na dosavadní vývoj digitálních technologií a jmenuje současné trendy ve vzdělávání, jako jsou Bring Your Own Device, Massive Open Online Courses a online vzdělávání obecně. Zvláštní pozornost je věnována blízké budoucnosti vzdělávání podle poslední studie Horizon Report. S tím souvisí i náhled na technologie pro virtuální realitu, které právě vstupují do hlavního proudu spotřební elektroniky. Práce se též okrajově věnuje začínající éře kognitivních výpočetních systémů, které budou mít zásadní podíl na utváření vzdělávání v budoucnosti. V druhé části práce se autor zabývá dostupnou programovou výbavou pro Windows, která jsou stále nejrozšířenějším operačním systémem desktopových počítačů a notebooků. Výběr programů podléhá kritériu využitelnosti ve školním prostředí s cílem aplikovat tento software na hudební vzdělávání. Stejně tak práce mapuje aplikace mobilní platformy Android, především kvůli dominantnímu postavení tohoto systému na trhu se smartphony. V loňském roce uvedla společnost Google, že její operační systém již používají 1,4 miliardy uživatelů. Toto číslo rostlo rychlostí 1,5 milionů aktivací za jediný...In his thesis, the author presents several computer programs, which can be used in music education. Ways of use are also suggested. The first part focuses on the development of digital technologies up to now. Author names current trends in education, such as Bring Your Own Device, Massive Open Online Courses and online education in general. Special attention is given to the near future of education according to the latest Horizon Report study. This is followed by the overview of the virtual reality technologies as they enter into mainstream adoption next year. A little attention is also given to the beginning era of cognitive computational systems, which will have essential impact on forming education in the future. In the second part, the author deals with available software for Windows, as it is still the most widespread operation system on desktop and laptop computers. Only the software, which can be used in school environment, is included with special focus on music education. In the same way, applications for mobile devices on Android platform are examined, due to the predominant global market share of this operation system. Google announced that there are currently 1.4 billion active Android devices worldwide last year. This number has been growing at the pace of 1.5 million new activations...
Klíčová slova:
aplikace pro Android; budoucnost vzdělávání; digitální technologie; hudební software; Windows; applications for Android; audio software; digital technologies; future of education; Windows