Název:
George Gershwin: Concerto in F pro klavír a orchestr
Překlad názvu:
George Gershwin: Concerto in F for piano and orchestra
Autoři:
Horejšová, Martina ; Gabrielová, Jarmila (vedoucí práce) ; Douša, Eduard (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] HOREJŠOVÁ, Martina: George Gershwin: Concerto in F pro klavír a orchestr [Diplomová práce]. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta. Ústav hudební vědy. Vedoucí: prof. PhDr. Jarmila Gabrielová, CSc. Praha 2016. Ústředním tématem práce je hudební analýza Concerta in F - jediného klavírního koncertu George Gershwina z roku 1925. Práce vezme v úvahu také život skladatele, dobový historický kontext, týkající se amerického kulturního, společenského a politického ovzduší, a dobovou hudební tvorbu, jež ovlivnila Gershwinovu kompoziční techniku. Zaměří se také na dvojici dalších skladatelů (Sergej Rachmaninov a Maurice Ravel) z počátku 20. století, kteří jsou autory podobně pojímaných koncertů.HOREJŠOVÁ, Martina: George Gershwin: Concerto in F for piano and orchestra [Diploma thesis]. Charles University in Prague. Faculty of Arts. Institute of Musicology. Supervisor: prof. PhDr. Jarmila Gabrielová, CSc. Prague 2016. The main theme of the diploma thesis is a musical analysis of Concerto in F - the only Gershwin's piano concert from 1925. This diploma thesis also contains information about composer's life, contemporary historical context with relation to American cultural, social and political climate. As well text includes contemporary musical production, which influenced Gershwin's compositional technique. There will also be a comparison between George Gershwin and two other composers (Sergei Rachmaninoff and Maurice Ravel) who also created concert for piano and orchestra in the early 20th century.
Klíčová slova:
Amerika; analýza; George Gershwin; jazz; komparace; koncert; kontext; Maurice Ravel; Sergej Rachmaninov; styl; vliv; America; analysis; comparison; concert; context; George Gershwin; influence; jazz; Maurice Ravel; Sergei Rachmaninoff; style