Název:
Komunikační strategie zaměřená na subkultury na příkladu značky Jägermeister
Překlad názvu:
Communication strategy aimed at subcultures on the example of brand Jägermeister
Autoři:
Plevová, Zuzana ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá komunikační strategií zaměřenou na subkultury a jako příklad uvádí značku Jägermeister. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů jako je marketingová komunikace, komunikační mix a jeho nástroje. Dále nastiňuje pojem postmoderní marketing, který nám umožňuje lépe pochopit současnou podobu marketingu vzhledem ke společnosti. V práci je také zmíněno několik marketingových trendů jako je virální marketing, buzz marketing či guerilla marketing, které se spojují zejména s mladou generací užívající internet. Samostatná kapitola je pak věnována teorii subkultur. V poslední části jsou představeny vybrané subkultury, na které se zaměřuje značka Jägermeister. V praktické části je představena značka Jägermeister a její pozice na českém trhu. Následně je rozebrána komunikační strategie značky a její nástroje.This work focuses on the communication strategies aimed at subcultures and uses the brand Jägermeister as an example. The theoretical part serves as an explanation of concepts like marketing communication, the communication mix and its tools. Furthermore, it covers the topic of postmodern marketing, which enables us to better understand the current form of marketing in relation to the society. Such trends like viral marketing, buzz marketing or guerilla marketing that are used mainly for the young generation using the Internet, are also mentioned. A whole chapter of its own is dedicated to the theory of subcultures. The last part describes chosen subcultures that are targeted by the Jägermeister brand. The practical part introduces the Jägermeister brand and its position on the Czech market. Subsequently, it examines the communication strategy of the brand and its tools.
Klíčová slova:
buzz marketing; guerillová komunikace; Jägermeister; komunikační mix; marketingová komunikace; subkultury; virální marketing; WOM; buzz marketing; communication mix; guerilla communication; Jägermeister; marketing communication; subcultures; viral marketing; WOM