Název:
Fenomén antihrdinů v současných televizních seriálech Kvalitativní výzkum recepce seriálu Breaking Bad
Překlad názvu:
Role of antiheroes in current television series Qualitative reception research of the series Breaking Bad
Autoři:
Turnová, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce pojednává o fenoménu antihrdinů v současných televizních seriálech. Tento fenomén pak daný text objasňuje prostřednictvím kvalitativního výzkumu divácké recepce seriálu Breaking Bad. Cílem výzkumu je porozumět motivacím diváků pro výběr a sledování seriálů s hlavním protagonistou, jehož je možné charakterizovat jako antihrdinu. Jedná se tedy o výzkum publika, který v první řadě identifikuje aspekty těchto seriálů, které jsou pro jejich diváky nejvíce atraktivní. Dále pak výzkum objasňuje postoje diváků k postavám typu antihrdiny, neboť velmi časté zobrazování podobných hrdinů současnými seriálovými narativy svědčí o jejich značné popularitě ze strany seriálového publika. Výstupem této práce je tedy vyhodnocení diváckých motivací pro sledování podobně laděných seriálů a identifikace jejich pro diváky nejatraktivnějších aspektů.The thesis thematizes the antihero phenomenon in current television series, whereas the phenomenon mentioned is attempted to be explained by a qualitative reception research regarding the television series called Breaking Bad. Therefore, the aim of this research is to understand the motivations of viewers for selecting and watching series featuring a main protagonist that might be described as an antihero. It is thus a type of audience research that is attempting to identify the aspects that are the most attractive for audience of these kinds of narratives. Furthermore this thesis is trying to clarify viewer's attitudes towards antihero as a type of serial character, as it becomes apparent that these characters are becoming more popular than ever before. The results of this research offer an evaluation of viewer's motivations for watching the series featuring antiheroes and identification of aspects that are the most attractive for audience of these kinds of narratives.
Klíčová slova:
Antihrdina; fanoušek; komplexnost; kvalitativní výzkum; populární kultura; publikum; televizní seriál; zakotvená teorie; Antihero; audience; complexity; fan; Grounded Theory; popular culture; qualitative research; television series