Název:
Senioři v televizní reklamě
Překlad názvu:
Elderly people in TV advertising
Autoři:
Maršíková, Tereza ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce s názvem Senioři v reklamě se zaměřuje na reklamní reprezentaci stáří v České republice a Litvě. Jelikož stáří považujeme za sociální konstrukt, teoretická část se snaží postihnout specifika teorie sociálního konstruktivismu obecně a následně právě na příkladu stáří. Další oddíl této práce nastíní na základě literární rešerše a několika již publikovaných výzkumů povahu mediální i reklamní reprezentace stáří. Následující část zohlední reklamní perspektivu z jiného úhlu pohledu, když popíše současné trendy a přístupy v marketingové komunikaci cílící nebo zobrazující seniory. V praktické kapitole práce je popsána základní charakteristika výzkumu společně s výzkumnou metodou, kterou je sémiotická analýza. Výzkumný vzorek představují vybraná reklamní videa českých a litevských kampaní, ve kterých se vyskytují aktéři staršího věku. Analytická část si klade za cíl odhalit naladění reklamní reprezentace stáří a také atributy, se kterými jsou senioři v reklamě spojováni. V závěru práce jsou představena výzkumná zjištění a rámcující tendence reklamní reprezentace stáří, a následně i dílčí interpretace jednotlivých reklam. Výzkumné výstupy a zjištěné trendy v reklamní reprezentaci stáří jsou poté srovnány s teoretickými východisky o mediální reprezentaci stáří.Diploma thesis Elderly people in TV advertising focuses on advertising representation of the old age in Czech Republic and Lithuania. Since the old age is considered as a social construct, a theoretical part tries to describe the specifics of the theory of social constructivism in general, and then on the example of the old age. The next section of this paper outlines, based on a literature and a number of already published researches, character of the media and advertising representations of old age. The following section takes into account the advertising perspective from a different angle when describing current trends and approaches in marketing communications targeting the elderly or showing elderly people. In the practical part of this thesis, I describe the main characteristics of qualitative research together with research method, which is the semiotic analysis. The research sample includes selected TV advertisements from Czech and Lithuanian campaigns in which actors of older age appear. The analytical part aims to reveal the nature of advertising representations of old age, and attributes with which elderly people are associated. The conclusion presents research findings and framing tendencies of advertising representation of old age, and consequently the partial interpretation of each...
Klíčová slova:
konstrukce; mediální; reklama; reklamní; reprezentace; senior; sociální; sémiotika; advertising; construct; media; representation; semiotics; senior; social