Název:
Porovnání časové utilizace hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celé hřiště (v mladším školním věku)
Překlad názvu:
The comparison of time utilization of ice-hockey players during the competition on a small area and on the whole skating ring (Pee-Wee).
Autoři:
Slánský, Jan ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Arnošt, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Porovnání časové utilizace hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celém hřišti (v mladším školním věku). Cíl: Porovnat a zjistit, jaká je nejvhodnější kombinace velikosti hrací plochy s počtem hráčů při utkání v ledním hokeji žáků v mladším školním věku. Metodika postupu: Soubor pro výzkum: 25 videozáznamů z hokejových utkání žáků v mladším školním věku na hřištích o třech různých velikostech. Z každého utkání byli vybráni tři hráči různé výkonnosti. Výsledkem hodnocení je celkový čas strávený na ledové ploše při hře a aktivní čas strávený ve hře (délka držení kotouče). Statistické metody: Při hodnocení jednotlivých hráčů byla použita metoda přímého a opakovaného sledování a pro zobecnění výsledků byla použita analýza rozptylu ANOVA (analysis of variance). Závěr: Z analýzy výzkumu vyplynulo, že pro zapojení největšího počtu hráčů při utkání je nejvýhodnější kombinací velikost hrací plochy zmenšené na polovinu s počtem hráčů 4-4. Klíčová slova: lední hokej, mladší školní věk, aktivní čas strávený ve hřeTitle: The comparison of time utilization of ice-hockey players during the competition on a small area and on the whole skating ring (Pee-Wee). Goal: To compare and determine the most proper combination of size of the playing area and the number of younger school age players during an ice-hockey match. Methodics: File for research: 25 video recordings from ice-hockey competition of Pee-Wee age children on skating rings of three different sizes. Three players with different level of abilities were chosen from every competition. The result of the evaluation is the total ice time during the game and also the time players were on the puck. Statistic methods: A direct method of observing was used during the evaluation of individual players. To generalize the results an analysis of variance (ANOVA) was used. Conclusion: The analysis of the research showed that active participation of as many players as possible in an ice-hockey match is the best possible through combination of half size skating ring with two teams playing four on four. Key words: ice hockey, younger school age, time on the puck
Klíčová slova:
aktivní čas strávený ve hře; lední hokej; mladší školní věk; ice hockey; time on the puck; younger school age