Název:
Využití audiovizuální techniky, muzejní pedagogiky a literatury ve výuce vlastivědy
Překlad názvu:
Use of audiovisual Equipment, Museum Pedagogy and Literature in the Teaching of Geography
Autoři:
Rabová, Jaroslava ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Svou diplomovou práci jsem rozdělila na tři části, teoretickou, praktickou a empirickou. Teoretická část se zabývá výukou vlastivědy, didaktickou technikou a učebními pomůckami, muzejní pedagogice, jednotlivým edukačním specifikům škol a muzeí, tomu, jak by měla spolupráce vypadat, jakou roli v ní hraje osobnost muzejního pedagoga a čím je pro školu i muzeum přínosná. A v neposlední řadě literaturou, která je podle mého mínění důležitým prvkem ve výuce vlastivědy. V praktické části jsem popsala zrealizovaný projekt, v kterém je použita didaktická technika, spolupráce s muzeem a práce s literaturou. Empirická část je zaměřena na průzkum v základních školách v oblasti didaktické techniky. Klíčovými pojmy, o které se výzkum opírá, jsou např.: moderní didaktická technika, práce s moderní didaktickou technikou, vnímání didaktické techniky jako prostředku realizace výuky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)His master's thesis I've divided into three parts, theoretical, practical and empirical. The theoretical part deals with the teaching of geography, educational technology and teaching aids, museum pedagogy, individual educational specificities of schools and museums and how should cooperation look like, what role in it plays the personality of the museum educator and what it is for a school and a museum benefit. And last but not least the literature, which is in my opinion an important element in the teaching of geography. In the practical part, I have described a realization of a project in which it is used didactic technology, a collaboration with the museum and work with literature. The empirical part is focused on research in basic schools in the field of educational technology. The key concepts on which the research is based, such as: modern didactic techniques, working with modern educational technology, the perception of educational technology as a means to the realization of the teaching.
Klíčová slova:
audiovizuální technika; bílá tabule; dataprojektor; formy vlastivědného vyučování; interaktivní tabule; literatura ve výuce vlastivědy; moderní didaktická technika; muzejní pedagogika; vizualizér; Vlastivěda; využívání moderní didaktické techniky ve výuce; vzdělávací program; zpětný projektor; audiovisual equipment; Educational program; forms homeland teaching; history; interactive whiteboard; literature teaching homeland; museum education; overhead projector; projector; use of modern educational technology in teaching; visualiser; whiteboard; with modern technology