Název:
Možnosti školy a lokální komunity v systému prevence delikventního chování mládeže
Překlad názvu:
The possibilities of school and local comunity in the system of prevention deliquent behaviour tean-agers.
Autoři:
Kadlecová, Julie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou prevence delikventního chování mládeže v České republice. Teoretické základy tvoří charakteristika jedince v období dospívání a popis systému prevence delikventního chování mládeže. Část věnovaná období dospívání popisuje jedince ve věku 15-18let, charakterizuje jeho psychologická a vývojová specifika. Pozornost je věnována i příčinám delikventního chování mládeže. Část věnovaná prevenci vysvětluje teoretické základy, na kterých je vytvořen systém prevence v České republice. Diplomová práce celý systém popisuje a poukazuje na spojitost a provázanost mezi jednotlivými články celého systému. Zvláštní pozornost je věnována prevenci na úrovni školy a lokální komunity. Empirická část je věnována zjišťování názorů a postojů respondentů na oblast prevence. Ke zjišťování je použito dvou metod kvalitativního výzkumu - dotazníkového šetření a brainstormingu. Klíčová slova mládež, adolescence, delikvence, prevence, státní instituce, nestátní instituce, škola, místní lokalita, streetwork, nízkoprahové zařízení, dotazník, brainstormingThis thesis deals with the prevention of youth delinquency in the Czech Republic. The theoretical basis is characteristic of individual in adolescence and system description prevention of youth delinquency. The section devoted to adolescence describes individuals aged 15-18years, describes the psychological and developmental characteristics. An Attention is paid to the causes of youth delinquency. The prevention part explains the theoretical foundations on which is a system of prevention in the Czech Republic. This thesis describes the system and highlights the continuity and consistency between the elements of the system. Special attention is given to prevention at the school and local community. The empirical part is devoted to identifying the opinions and attitudes of the respondents in the area of prevention. The survey used two methods of qualitative research - questionnaires and brainstorming. Keywords youth, adolescence, delinquency, prevention, public institutions, private institutions, schools, local location, street work, Ide - threshold institution, interview, brainstorming
Klíčová slova:
adolescence; brainstorming; delikvence; dotazník; mládež; místní lokalita; nestátní instituce; nízkoprahové zařízení; prevence; streetwork; státní instituce; škola; adolescence; brainstorming; delinquency; Ide - threshold institution; interview; local location; prevention; private institutions; public institutions; schools; street work; youth