Název:
Vliv smartphonů a tabletů na vývoj současných médií
Překlad názvu:
Impact of smartphones and tablets on today's media development
Autoři:
Kovář, Jan ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] ! ! Abstrakt Diplomová práce zkoumá a analyzuje vliv uvedení chytrých telefonů, tabletů a elektronických čteček na vývoj současných médií a to jak z pohledu vydavatelů, tak i z pohledu konzumentů médií. Cílem práce je zmapovat překotný vývoj médií díky možnostem, které přinesly revoluční zařízení především iPhone a iPad, jejich vliv na vydavatelské domy a tradiční média. Práce se taktéž zaobírá otázkou budoucnosti tištěných médií a jejich koexistence s elektronickými verzemi tradičních titulů, možnostmi a ochotou platby uživatelů za elektronický obsah a právními otázkami spojenými s autorskými právy ve světě elektronických médií. Práce se snaží vytyčit cílové skupiny konzumentů jednotlivých médií vč. jejich typického chování a polemizuje nad odklonem od tradičních médií k elektronickým.! ! Abstract This thesis explores and analyses influence of smartphones, tablets and e-readers launch on today's media development both from publisher's and media consumer's view. Main goal of this work is to map turbulent media evolution thanks possibilities, brought by revolutionary devices especially iPhone and iPad and their impact on publishing houses and traditional media. The thesis envisages the future of printed media and its co-existing together with the digital versions of traditional titles, possibilities and consumer willingness to pay for the digital content and specifics of the copyright in the digital media world. Least but not last thesis tries to discover individual target groups of each media including their typical behavior and arguing over the diversion from the traditional media towards the digital media.
Klíčová slova:
elektronická média; konzumace obsahu; mobilní aplikace; monetizace; paywall; placený obsah; Smartphone; tablet; content capitalization; content consumption; content payment; electronic media; mobile applications; paywall; Smartphone; tablet