Název:
Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu.
Překlad názvu:
Emotional reactions of young people to school physical education
Autoři:
Friedrichová, Lada ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit a vzájemně porovnat emoční reakce žáků v hodinách tělesné výchovy na základních školách. Zaměřit se na žáky sedmých a osmých tříd, dívky a chlapce ve věku 12 - 14 let. Statisticky zpracovat a porovnat výsledky mezi pohlavím a mezi školami z venkova a měst. Zjistit reliabilitu - vnitřní konzistenci položek jednotlivých faktorů zvoleného dotazníku DEMOR. Vyhodnotit zjištěné údaje do přehledných tabulek a grafů. Metody: V této práci byla použita metoda dotazování. Pro splnění cílů byla provedena analýza odpovědí získaných z dotazníku DEMOR. Prostřednictvím tohoto dotazníku je možné zaznamenat emoční reakce žáků, vnímání prožitků a získat tak informace o klimatu v hodinách tělesné výchovy. Výzkumné šetření bylo provedeno na dvanácti základních školách na venkově a ve městech v Karlovarském kraji. Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že v současné době převládají u žáků v hodinách tělesné výchovy pozitivní pocity. Mezi školami z venkova a měst jsme zjistili pouze nepatrné diference v pozitivních a negativních pocitech. Statisticky významné diference ve všech sledovaných faktorech jsme shledali mezi pohlavím a mezi chlapci a dívkami z městských škol. Klíčová slova: dotazník, reliabilita, klasifikace...Title: Emotional reactions of young people to school physical education Objectives: The main objective of this work is to determine and compare the emotional reactions of pupils during the sport lessons on secondary schools. We focus on the seventh and eighth graders, boys and girls at the age from twelve to fourteen. The goal is to statistically process and compare the results between the genders and between schools in urban and rural areas. Determine the reliability and internal consistency of the items from the individual factors in the selected DEMOR questionnaire. Evaluate the determined data in synoptic tables and graphs. Methods: The method of questioning was used in this work. To meet the objectives we analysed the responses obtained from the DEMOR questionnaire. Through this survey, it is possible to record the emotional reactions of the pupils and their perceptions of experiences they had to get information about the climate during physical education lessons. The survey was conducted on twelve secondary schools in rural and urban areas in the Karlovy Vary region. Results: The results indicate that, positive feelings prevail in current physical education classes. We found only a very slight difference in positive and negative feelings among the schools in rural and urban areas....
Klíčová slova:
dotazník; klasifikace emocí; pubescence; reliabilita; školní tělesná výchova; classification of emotions; pubescence; questionnaire; reliability; school physical education