Název:
Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ : vliv rozdílných vzdělávacích programů
Překlad názvu:
Reading literacy of primary school children : educational programmes influence
Autoři:
Fousková, Kristýna ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce na téma "Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ: vliv rozdílných vzdělávacích programů" je zaměřena na čtenářskou gramotnost, její rozvoj a vliv vzdělávacích programů. První kapitola je věnována teoretické analýze čtenářské gramotnosti. Další kapitola pojednává o prostředcích a možnostech rozvoje čtenářské gramotnosti a také roli rodičů, knihoven a škol v tomto procesu. Třetí kapitola se zabývá tématem alternativního školství a metodami výuky čtení. Čtvrtá kapitola popisuje výzkum vlivu vzdělávacích programů na čtenářskou gramotnost. Závěrečná kapitola je zaměřena na spolupráci knihovny a škol ve městě Kladně, analyzuje nedostatky a předkládá možnosti zlepšení.The thesis on the theme "Reading literacy of primary school children: educational programmes influence" is focused on reading literacy, its development and influence of the educational programmes. First chapter is devoted to theoretical analysis of reading literacy. Next chapter discusses about resources and options of reading literacy development and also about the role of parents, libraries and schools in this process. Third chapter deals with the topic of alternative education and methods of teaching reading. Fourth chapter describes the research of the educational programmes influence on reading literacy. Final chapter is focused on cooperation of library and schools in the town of Kladno, analyzes the shortcomings and brings in the possibilities of development.
Klíčová slova:
děti; gramotnost; knihovny; vzdělávací programy; základní škola; čtenářská gramotnost; čtení; children; educational programmes; libraries; literacy; primary school; reading; reading literacy