Original title:
Hudební festival jako sociokulturní fenomén
Translated title:
Music festival as a socialcultural phenomenon
Authors:
Kocianová, Barbora ; Soukup, Václav (advisor) ; Soukup, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje na komplexní postižení hudebního festivalu jako sociokulturního fenoménu v rámci případové studie hudebního festivalu Woodstock. Konkrétně se zabývá rolí festivalu Woodstock v kulturní revoluci šedesátých let 20. století ve Spojených státech amerických. Prostřednictvím vybraných sociálně-vědních koncepcí je zjišťováno, zda byl hudební festival Woodstock integrální součástí kulturní revoluce šedesátých let 20. století. Hudební festival Woodstock je událostí, která je odlišně interpretována, z toho důvodu je Woodstock v této práci analyzován neutrálně ze společenskovědního hlediska. Záměrem práce je přispět k rozšíření zkoumání této problematiky prostřednictvím kulturologické reflexe.Subject of the thesis is to present a complex analysis of a music festival as a sociocultural phenomenon within a case study of Woodstock. The focus is on the role of Woodstock in the American cultural revolution in the 1960s. While applying chosen concepts from the field of social sciences, the author investigates whether Woodstock was an integral part of the American cultural revolution or not. The thesis proposes a neutral point of view of social sciences concerning Woodstock, since this event is interpreted in various ways. The aim of the thesis is to contribute to the research of this topic through a culturological reflection.
Keywords:
1960s; counterculture; cultural revolution; music festival; USA; Woodstock; hudební festival; kontrakultura; kulturní revoluce; Spojené státy americké; Woodstock; šedesátá léta 20. století
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/57179