Název:
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Překlad názvu:
Possibilities of using therapies for children with combined disabilities during preschool age
Autoři:
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.The diploma thesis considers possibilities of using therapies for preschool children with multiple disabilities in special nursery schools and in common nurseries with special classes. Provides an overview of therapies which mostly occur in schools. Based on the theoretical knowledge about single therapies identifies, how are integrated into the educational process in kindergartens. The analysis of the questionnaire survey highlights the shortcomings, that were the basis for a proposal to streamline therapies in these facilities.
Klíčová slova:
arteterapie; autismus; canisterapie; dítě; dětská mozková obrna; epilepsie; ergoterapie; hipoterapie; kombinované vady; mateřská škola; mentální retardace; muzikoterapie; Snoezelen; terapeut; terapie; art therapy; autism; canistherapy; child; epilepsy; hippotherapy; infantile cerebral paralysis; mental retardation; multiple disabilities; music therapy; nursery school; occupational therapy; Snoezelen; therapist; therapy