Název:
English as a Lingua Franca in IT Advertising Campaigns
Překlad názvu:
English as a Lingua Franca in IT Advertising Campaigns
Autoři:
Arutsiunian, Aliaksandra ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Zmrzlá, Petra (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Ve 21. století můžeme s jistotou hovořit o významném počtu lidí, kteří používají angličtinu, ať už v každodenní komunikaci, nebo se ji intenzivně učí. Angličtina se stala světovým jazykem vědy, techniky, vzdělávání a podnikání a jako hlavní komunikační nastroj obdržela status Lingua Franca (ELF). Anglický jazyk využívají představitelé různých kultur, a proto se angličtina vyvinula na úroveň nadnárodního jazyka, který propojil vlastnosti různých jazyků a kultur. Ačkoli je výzkum v oblasti ELF stále ještě v počáteční fázi vývoje, pokusím se v této semestrální práci o identifikaci jeho specifických rysů, a to v reklamních kampaních v IT sektoru s využitím tiskových zpráv od předních světových IT společností.
In the 21st century, we can undoubtedly speak about a significant growth in the number of people who either use English on a daily basis or learn it intensively. English has become a global language of science, technology, education and business. As a main tool for communication, English has been granted the status of a Lingua Franca (ELF). Used by the representatives of various cultures, English has developed into a supranational language which has implemented authentic characteristics of different languages and cultures. Although ELF research is still considered to be in its initial phase, I will endeavor to identify specific features of ELF in IT advertising campaigns, using press releases of leading international IT corporations.
Klíčová slova:
cross-cultural communication; English as a Global Language; English as a Lingua Franca; English for advertising; native speaker; press release; angličtina jako Lingua Franca; angličtina jako světový jazyk; angličtina v reklamě; komunikace mezi kulturami; rodilý mluvčí
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/68087