Original title:
Marketingový mix prodejny suvenýrů
Translated title:
Marketing Mix of Souvenir Gift Shop
Authors:
Holečková, Anna ; Mráček, Pavel (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Hlavním cílem této diplomové práce je formulace návrhů a doporučení v oblasti marketingového mixu se zaměřením na suvenýry pro informační centrum „TO JE Brno“. Celá práce je rozdělena do tří částí. První část vymezuje základní teoretické pojmy z hlediska marketingu. Druhá část se zabývá analýzou samotného marketingového mixu, zákazníků a konkurence, výstupem je SWOT analýza. Poslední část práce obsahuje vlastní návrhy a doporučení.
The main aim of the thesis is to formulate suggestions and recommendations in the area of the marketing mix. The main focus is directed to the souvenirs for the Information Center „TO JE Brno“. The thesis is devided into three parts. The first part specifies the basic theoretical terms from the point of marketing. The second part deals with the analysis of the marketing mix, customers and competition. The output is the SWOT analysis. The last part of the thesis contains personal suggestions and recommendations.
Keywords:
competition analysis; customer analysis; information center; Marketing; marketing mix; souvenirs; SWOT analysis.; analýza konkurence; analýza zákazníků; informační centrum; Marketing; marketingový mix; suvenýry; SWOT analýza.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/67080