Název:
Formy hodnocení a jejich využitelnost při práci s chybou v hodinách ČJ
Překlad názvu:
Forms of evaluation and their efficiency while working with mistake in Czech lessons
Autoři:
Šmídová, Ivana ; Staňková, Blanka (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na analýzu využitelnosti různých forem hodnocení při práci s chybou žáků v hodinách českého jazyka. V teoretické části se hovoří o výhodách a nevýhodách různých forem hodnocení a o tom, jak různé formy hodnocení pojímají žákovu chybu a jak ji využívají k další práci. Praktická část je věnována analýze využitelnosti vlastních listů na hodnocení a sebehodnocení práce žáků při práci s chybou v hodinách českého jazyka. Tato analýza je opřena o výsledky, které přineslo testování listů v praxi. Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou listy využitelné při práci s chybou jako nástrojem přirozeného způsobu učení.The thesis is focused on the serviceability analysis of the various evaluation forms regarding the work with mistake of pupils during the Czech language classes. The theoretical part of the thesis deals with the advantages and disadvantages of the different evaluation forms. It also covers with the various ways of interest of the varied evaluation forms in the pupils mistake together with its serviceability for another work. The practical part of the thesis deals with the serviceability analysis of the self-made evaluation papers. These papers concern evaluation and self-evaluation work of pupils at the work with mistake during the Czech language classes. This analysis is based on the results acquired from the testing of the papers in practise. The goal of the research was to get know the extent of serviceability of the papers as the instrument of the natural way of learning at the work with mistake.
Klíčová slova:
chyba; formy hodnocení; koncepce vyučování; motivace; pojetí chyby; práce s chybou; typy hodnocení; český jazyk; Czech language; evaluation forms; evaluation types; mistake; mistake concept; motivation; teaching conception; work with mistake