Název:
Evropský program Grundtvig jako jedna z možností profesního rozvoje jedinců v oblasti vzdělávání dospělých
Překlad názvu:
European programme Grundtvig as an option of persons' development in adult education
Autoři:
Bachurová, Aneta ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] a klíčová slova Diplomová práce "Evropský program Grundtvig jako jedna z možností profesního rozvoje jedinců v oblasti vzdělávání dospělých" je pojata jako analytický pohled na oblast celoživotního učení a vzdělávání se zaměřením na evropský vzdělávací program Grundtvig. Cílem práce je poukázat na významnost komunitárního programu Grundtvig, jež se podílí na naplňování socioekonomických pilířů současné evropské strategie a nastínit tak další možnost profesního rozvoje dospělých jedinců. Práce se konkrétněji věnuje vývoji celoživotního vzdělávání a učení a popisuje jednotlivé vzdělávací podprogramy Programu celoživotní učení 2007 - 2013. Hlavní část práce se zabývá problematikou v oblasti vzdělávání dospělých. Konkrétněji současnou situací v evropském vzdělávacím prostoru, strategickými dokumenty Evropské unie a úspěšností implementace konceptu celoživotního učení v rámci národních politik jednotlivých členských států Unie. V závěrečné části práce je poukazováno na evropské strukturální fondy, jež poskytují další možnosti podpory Evropské unie v oblasti vzdělávání dospělých. Závěr této práce lze shrnout následovně: přestože Evropská unie výrazně podporuje jednotlivé členské státy v oblasti vzdělávání dospělých, ať už v podobě sektorálního programu Grundtvig či strukturálních fondů, je zapotřebí, aby...and keywords The thesis "European programme Grundtvig as an option of persons' development in adult education" is conceived as an analytical insight into lifelong learning and education with an orientation on European education programme Grundtvig. The goal of this thesis is to emphasize a significance of the community programme Grundtvig, which support a new European strategy and to point out another option of adults' professional development. This thesis is particularly addressed to a lifelong learning progress in last years and described particular education activities within the frame of Lifelong Learning Programme 2007 - 2013. The main part is focused on the key issues in adult learning. Particularly is focused on current adult education situation in Europe, European Union strategic documents and on success implementation of the lifelong learning concept within particular national politics. At the end are also discussed European structural funds, which represent other possibility of European Union support in terms of adult education. The conclusions can be summarized as follows: although European Union significantly supports particular members in area of adult education, whether by programme Grundtvig or structural funds, there is a strong need to implement, support and propagate the lifelong...
Klíčová slova:
celoživotní učení a vzdělávání; evropské strukturální fondy; Grundtvig; komunitární programy; Program Celoživotního učení 2007 - 2013; vzdělávání dospělých; adult education; European community programmes; European education programme; European Union structural funds; Grundtvig; lifelong learning; Lifelong Learning programme