Název:
Využití hudby ve výuce anglického jazyka
Překlad názvu:
Using Music in Teaching English
Autoři:
Hořejšová, Kateřina ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This diploma thesis focuses on using music (primarily songs) in teaching English as a foreign language. The theoretical part deals with different aspects of the benefits of music. The first chapter covers the discipline of music therapy, it is followed by a chapter about Stephen Krashen's Affective Filter Hypothesis and subsequently about music and brain. Then there is a chapter about the role of motivation through music and the outline of possible criteria for choosing a good song. A chapter about different aspects of using songs: to teach grammar, vocabulary, pronunciation and culture close this part. The goal of the practical part is to provide examples of using songs in an English lesson. A short chapter is concerned with other activities connected to music. The practical part consists of two surveys: the first one is a survey of a textbook series and the second one deals with the results of a survey carried out at different types of schools. Key words: music therapy, motivation, song, exploitation of the songTato diplomová práce se zaměřuje na využití hudby (primárně písní) ve výuce angličtiny jako cizího jazyka. Teoretická část se zabývá různými aspekty prospěšnosti hudby. První kapitola pojednává o disciplíně muzikoterapie, následuje kapitola o Teorii afektivního filtru Stephena Krashena a následně kapitola o hudbě a mozku. Dále je zahrnuta kapitola o roli motivace prostřednictvím hudby a nástin možných kritérií pro výběr dobré písně. Kapitola o různých aspektech využití písní: k výuce gramatiky, slovní zásoby, výslovnosti a kultury uzavírají tuto část. Cílem praktické části je poskytnout příklady využití písní v hodinách angličtiny. Krátká kapitola se týká také jiných aktivit spojených s hudbou. Praktická část obsahuje dva výzkumy: první je výzkum série učebnic a druhý se zabývá výsledky průzkumu provedeném na různých typech škol. Klíčová slova: muzikoterapie, motivace, píseň, využívání písně
Klíčová slova:
motivace; muzikoterapie; píseň; využívání písně; exploitation of the song; motivation; music therapy; song