Název:
Vzdělávací systém ve Francii a v České republice
Překlad názvu:
Educational system in France and in the Czech Republic
Autoři:
Berger, Martin ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
fre
Abstrakt: [eng][cze] 1 Summary In the Thesis the author engages is contemporary education which has significantly changed in the last decade. Since the system evolves ceaselessly, he only displays a certain part of its evolution. The author, who is a French Language and Literature student at the Faculty of Education of Charles University, seeks to outline contemporary French educational system on the basis of its juxtaposition with Czech system. In the first chapter he concerns the International Standard Classification of Education ISCED (the French abbreviation is CITE) as a common basis for the systems' comparison. He justifies its use and describes its purpose. He also mentions its history, structure, and uses it in the following chapters as a foundation for definition of individual educational degrees. In the subsequent chapters he focuses on particular schooling stages proceeding from nursery schools to higher secondary education. To maintain a coherent structure of the study, he describes similar criteria and aspects for each of the schooling degrees, such as structure, organisation, students' admission criteria, their certification, evaluation and the content of education. As far as structure is concerned, he focuses on children's age established for each stage and mainly on its organisation. In the part dealing with...1 Abstrakt Autor se ve své bakalářské práci zabývá současným školstvím, ve kterém došlo v posledních letech ke značným změnám. Systém se neustále mění, a proto tato práce zachycuje jen část současného vývoje. Autor, který je studentem francouzského jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, se snaží přiblížit francouzský školský systém na základě jeho juxtapozice s českým systémem. V první kapitole se věnuje Mezinárodní standardní klasifikaci vzdělávání CITE (anglická zkratka je ISCED), jako společnému základu pro porovnání obou systémů. Zdůvodňuje použití klasifikace a popisuje, k čemu slouží. Rovněž zmiňuje její historii, strukturu, a v následujících kapitolách ji pak používá jako terminologický základ pro vymezení jednotlivých vzdělávacích stupňů. V dalších kapitolách se pak autor zaobírá jednotlivými etapami školství od mateřských škol až po vyšší sekundární školství. Aby dodržel jednotnou strukturu práce, popisuje v každé kapitole podobná kritéria a aspekty vzdělávacího stupně, strukturu, organizaci, kritéria přijímání žáků a jejich certifikaci, hodnocení a obsah vzdělávání. U struktury se autor zaměřuje na věk dětí pro danou etapu, a především na rozdíly v organizaci jednotlivých cyklů. V části kritéria pro přijímání žáků zmiňuje podmínky, které musí být naplněny pro vstup do daného stupně i...
Klíčová slova:
Klíčové kompetence; Kurikulární reformy; Mezinárodní standardní klasifikace vzdělávání ISCED (CITE); Srovnání českého a francouzského školství; Vzdělávání učitelů; Školský systém; Curricular Reformes; Czech and French educational system comparison; Educational System; International Standard Classification of Education ISCED (CITE); Key Competences; Teachers' training